ضرورت حمایت از فلسطین از منظر قرآن و روایات

استان آذربایجان شرقی
حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مدرس حوزه و دانشگاه و مسول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان در گفت‌وگو با ایکنا:

ضرورت حمایت از فلسطین از منظر قرآن و روایات

امروز روز قدس نه‌تنها متعلق به ملت مظلوم فلسطین بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است تا ندای مظلومان و عدالت‌خواهان در گستره عالم طنین‌انداز شود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مدرس حوزه و دانشگاه و مسول بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان در گفت‌وگو با ایکنا؛ امروز روز قدس نه‌تنها متعلق به ملت مظلوم فلسطین بلکه متعلق به همه آزادگان جهان است تا ندای مظلومان و عدالت‌خواهان در گستره عالم طنین‌انداز شود.

 مردم فلسطین در مقابل جنایات بی شمار رژیم غاصب صهیونیستی از پیام خداوند متعال تبعیت می‌کنند که در آیه ۱۱۲ سوره هود «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ» خطاب به پیامبر اسلام(ص) فرمود: از مقاومت کردن، دست برندارید؛ پس همان‏گونه كه فرمان يافته‏‌اى، استقامت كن. حادثه فلسطین حقیقتاً یک بحران بزرگ و تلخ انسانی- اسلامی است که هیچ انسانی نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد. 

جامعه فلسطینی همانند دیگر جوامع جهان در سرزمین خود زندگی می‌کردند که ناگهان مجموعه‌ای از مهاجران صهیونیست اروپایی با کمک قدرت‌های استعماری به آنها یورش بردند و سرزمین آن‌ها را غصب کردند. نتیجه این تجاوز این است که نیمی از جامعه فلسطین در نتیجه کشتارها و ارعاب از سرزمین خود به بیرون رانده شده و از حدود ۷۶سال پیش تاکنون در اردوگاه در شرایط واقعاً غیر انسانی در خارج از سرزمین خود به سر می‌برند و نیم دیگر این جامعه در حال حاضر تحت اشغال و مقررات تبعیض نژادی در سرزمین خود قرار دارند.

 عجیب اینجاست که به رغم گذشت هفت دهه از این فاجعه، جامعه بین‌الملل هیچ کاری برای پایان دادن به این فاجعه انجام نداده و حاضر نیست در جهت احقاق حقوق جامعه فلسطینی گام بردارد.

 مشروح گفت‌وگو در لینک؛ https://iqna.ir/00HerY @tabriziqna 

انتهای پیام/
 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.