یادواره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان اهر

استان آذربایجان شرقی
مشارکت بسیج‌اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر در برگزاری:

یادواره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان اهر

ملت ایران بالاتر از ملت های صدر اسلام است/ شهدا نماد اقتدار و افتخار برای ایران هستند

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی استان آذربایجان شرقی،  

ملت ایران بالاتر از ملت های صدر اسلام است/ شهدا نماد اقتدار و افتخار برای ایران هستند

نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا، شهدا را نماد اقتدار و افتخار برای ایران اسلامی برشمرد. 
حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی زاده سرائی، درآستانه برگزاری کنگره ۱۰هزارشهید استان آذربایجانشرقی باحضور در یادواره شهدای دانشجو و طلبه در دانشگاه آزاداسلامی واحداهر با اشاره به اینکه امروز با گذشت چند سال از  جنگ تحمیلی ایران با رژیم بعث عراق شاهد برگزاری بزرگداشت ها و یادواره های متعدد شهدا در اقصی نقاط کشور هستیم افزود: این عشق و علاقه مردم ایران را به مردانگی و شجاعت شهدا نشان می دهد. 
وی نقش مردم و خصوصا جوانان، دانشجویان و طلاب را در  دفاع مقدس بسیار مهم و تاثیرگذار برشمرد و افزود: با خون این جوانان شهید درخت نوپای ایران اسلامی تنومند شد و هم اکنون ایران بزرگ به حدی رسیده که دشمنان توان مقابله با آن را ندارند.
وی ملت ایران را والاتر از ملت های صدر اسلام عنوان کرد و گفت: هر زمان که رهبری و انقلاب نیازمند حضور مردم بود ملت غیرتمند ایران اسلامی در همه صحنه ها حاضر بودند و باید قدر این مردم را بدانیم و در حل مشکلات آنها با مدیریت جهادی اقدام جدی نماییم. 
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا در ادامه خواستار مقابله با توطئه های دشمنان شد و افزود: با وحدت و همدلی است که می توان به توطئه های دشمنان غلبه کرد و به پیروزی رسید. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر  نیز در این یادواره رسالت اصلی مراکز علمی و حوزوی را تبیین به شرط جهادگونه عنوان کرد. 
دکتر اسدالله شفیع زاده واژه شهادت را به معنی مشاهده و حضور ذکر کرد و افزود: "راهت را ادامه خواهیم داد ای شهید" به این نکته اشاره می کند و در کنار دوگانگی کنونی، شهادت داستان وصال و فراق از معشوق اصلی(خدا) می باشد.
وی گفت: مردم ادبیات دفاع مقدس را بیشتر با ادبیات رشادت، استقامت، اقتدار، فداکاری و شجاعت  شنیدند و امروز باید واژه دیگری به نام انتخابی آگاهانه و عالمانه به آن اضافه نمایم و این واژه بیشتر  در حوزه شهدای دانشجویی و طلاب بسیار قابل توجه می باشد.
دکتر شفیع زاده افزود: یادواره شهدای دانشجو و طلبه شهرستان اهر به همت بسیج اساتید وبسیج دانشجویی و دفتر امورشاهد وایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر و مشارکت سایر دانشگاه ها و حوزه علمیه اهر و همکاری سپاه ناحیه اهر و بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار و از حضور پرشور مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولین شهرستانی واستانی تقدیروتشکر کردند. درپایان مراسم از خانواده ۱۲شهید دانشجو وطلبه لوح یادبود به همراه تندیس یادواره  واهدا کارت هدیه تجلیل شدند. 
انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.