بررسی وضعیت سیاسی منطقه با حضور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

استان آذربایجان شرقی
سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی برگزار کرد:

بررسی وضعیت سیاسی منطقه با حضور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

نشست علمی، مطالبه گری و گفتمان سازی با موضوع تحلیلی بر وضعیت سیاسی منطقه با حضور وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباتطات نهضت استادی بسیج آذربایجان شرقی، نشست علمی، مطالبه گری و گفتمان سازی با موضوع تحلیلی بر وضعیت سیاسی منطقه با حضور وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این نشست با اشاره به مسایل مختلف در کشورمان و منطقه گفت: مردم این روزها در مسایل مختلف مطالبات به حقی دارند که مجلس و دولت با شناسایی و کشف ظرفیت ها در صدد حل مشکلات و مطالبات مردم هستند.

وحید جلال زاده در ادامه با بیان اینکه ما باید برای اداره کشورمان به ظرفیت های داخلی متکی و توجه داشته باشیم، تصریح کرد: برای اینکه کشورمان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد، باید در راستای اهداف و آرمان های انقلاب حرکت کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نداشتن برنامه در دولت ها را از جمله چالش ها عنوان کرد و گفت: فقدان برنامه در دولت ها در حوزه های مختلف از جمله در حوزه اقتصاد موجب مشکلات امروز جامعه شده است.

به گفته وی ما باید در مسایل مختلف کشور برنامه داشته باشیم و در همین راستا و بر اساس تحقق اهداف انقلاب حرکت بکنیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بحث مذاکره اخیر و  ارز 4200 تومانی گفت: ارز 4200 تومانی معضلی برای کشور و موجب رانت و فساد در جامعه شده و موجب شده که سفره معیشتی مردم کوچک¬تر شود و در این ارتباط ضروری است این مسئله در جامعه مطرح شود و مردم متوجه شوند که این ارز منابع کشور را به دست رانت خواران داده است.

وی همچنین با اشاره به روند مذاکرات اخیر وین گفت: در مذاکرات اخیر سه بسته( بسته تحریم ها، بسته هسته ای و بسته راستی آزمایی) مطرح است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مذاکره نباید عجله کنیم و ما باید با توجه به توانمندیهای داخلی خویش از این مذاکره به نفع خود بهره مند بشویم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ما نباید بحث مذاکره را به مسئله اول کشور تبدیل کنیم و آن را با مسایل اقتصادی کشور امروز ربط بدهیم .

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره بودجه 1401 گفت: اگر ما اقتصاد کشور را نجات بدهیم، کشورمان را نجات خواهیم داد، بنابراین ضروری است در همین راستا بودجه خوب بسته شود و اگر بودجه ریزی خوبی صورت گیرد کشور در مسیر توسعه قرار خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات هم حل خواهد شد.

این نشست با حضور جمعی از اساتید بسیجی و نماینده تشکل های دانشجویی استان از سوی سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجان شرقی و با همکاری بسیج اساتید دانشگاه تبریز در تالار شهریار این دانشگاه برگزار شد.

1400/10/01

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.