رویکرد بسیج در انتخابات به هیچ وجه مصداقی نیست

استان آذربایجان شرقی
معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی طی مصاحبه ای با خبرگذاریها افزودند :

رویکرد بسیج در انتخابات به هیچ وجه مصداقی نیست

رویکرد بسیج برای انتخابات 1400 سیاست پژوهی و احضاء مشکلات و مطالبات عموم مردم است

 جلال شیری در جمع خبرنگاران افزود: رویکرد بسیج برای انتخابات 1400 سیاست پژوهی و احضاء مشکلات و مطالبات عموم مردم است تا بسته مطالبه عمومی را به عنوان مطالبه عامه آماده و در اختیار نامزدهای انتخاباتی و پس از انتخابات در اختیار دولت آینده قرار دهد.

وی اضافه کرد:  بسیج اساتید استان در زمینه‌های مختلف از جمله جلب مشارکت، آگاهی بخشی، تبیین و گفتمان سازی به جد ورود پیداکرده است و در این خصوص همکاری‌های لازم را با صدا و سیما انجام می دهد .

جلال شیری ادامه داد: کرسی‌های  نقد و نظر با موضوع تحلیل برنامه‌های دولت‌های فعلی و قبلی، برنامه‌های نامزدهای انتخابی و پیشنهادات و راهکارها تشکیل خواهیم داد و در کنار آن، بحث گفتمان انتخاباتی را در رسانه‌ها و تربیون‌های نماز جمعه و مساجد دنبال می کنیم.

وی در خصوص نقش بسیج اساتید در تحقق شعار سال، گفت: قطعا تحقق شعار سال از یک مجموعه علمی می‌گذرد و این شعار باتوجه به شرایط موجود و تحولات بین المللی انتخاب شده است تا گامی موثر در توسعه و رفع موانع تولید باشد.

جلالشیری خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف علمی باید از دانشجویان جوان که سرمایه‌های کشور هستند، حمایت شود تا این جوانان را جوری به عرضه اجرا تحویل دهند که آماده و پای کار باشد؛ چراکه اگر با روحیه یاس مواجه شوند انگیزه لازم برای انجام خلاقانه نخواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های این سازمان، افزود: سازمان بسیج اساتید استان اخیرا سعی دارد به جایگاه شایسته خود از لحاظ علمی و پژوهشی برسد؛ به طوری‌که یکی از اساسی ترین رسالت ها ما این است که بحث های علمی پژوهشی و فناوری (به خصوص بحث‌های مسئله محور و پیامد محور ) را تقویت کنیم که در این راستا اقداماتی را شروع کردیم..

وی ادامه داد: در دوره پاندمی کووید 19 جلسات تخصصی با همکاری بسیج جامعه پزشکی برای تبیین و ریشه یابی علمی موضوع برگزار شده و برنامه‌های را نیز پیش رو داریم؛ همچنین کارگاه هایی برای تببین روش‌های تحقیق و پژوهش و ورود به عرصه های بین المللی ویژه اساتید و دانشجویان برگزار کرده و گفتمان‌های علمی نیز با حضور افراد صاحب نظر در زمینه علمی و سیاسی داشتیم.

به گفته وی، اساتید ما توانسته‌اند به دو مسئله کلان ورود پیدا کنند که یکی در زمینه زیست محیطی محقق شده و توانسته‌ایم دو محصول فناورانه در زمینه شوینده‌ها را به تولید برسانیم. سهم مقالات بین المللی بسیج اساتید در طی شش ماه گذشته روند صعودی داشته و بیشتر افرادی که با همکاری می‌کنند، دارای کارنامه درخشان هستند.

جلال شیری با بیان این‌که متاسفانه امروزه شاهد عملکرد جزیره‌ای دانشگاه ها و صنعت هستیم، گفت: این امر منجر به ترویج روحیه دلسری در بین دانشجویان شده است؛ به طوریکه عده ای سعی دارند، دلسردی را در فضای نخبگانی کشور حاکم کرده و از سویی اقدام به ترغیب و تشویق جوانان برای مهاجرت می‌کنند که مسئولان امر باید در این زمینه وارد عمل شوند. انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.