بیانیه سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجانشرقی بمناسبت گرامیداشت روز ۲۲ بهمن

استان آذربایجان شرقی
بیانیه سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجانشرقی بمناسبت ۲۲ بهمن

بیانیه سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجانشرقی بمناسبت گرامیداشت روز ۲۲ بهمن

ما عموم دانشگاهیان موظفیم که توصیه‌های مقام معظم رهبری را نصب العین خود قرار داده و بر حفظ کلیه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بویژه حفظ سومین دستاورد بیانیه گام دوم انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی همت مضاعف کرده و انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری و در تراز انقلاب اسلامی که ثمره خون شهداست ، برگزار کنیم

بنام خدا

در چهل و سومین بهار آزادی ، جای امام و شهدا بویژه حاج قاسم خالی

دو سال قبل در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، مقام معظم رهبری ، بیانیه مهمی را بنام بیانیه گام دوم انقلاب ،  خطاب به مردم ، مسئولین و دلسوزان انقلاب اسلامی ایران صادر کردند .

معظم له در این بیانیه ،  ضمن تاکید بر مرحله تمدن سازی انقلاب و عدم بی مبالاتی بر سر خطوط اصلی انقلاب ، ابتدا هفت مورد از بهترین دستاورد های انقلاب اسلامی ایران را برشمردند که عبارتند از:

۱. ثبات و امنیت کشور ۲. ایجاد زیر ساختهای حیاتی اقتصادی ۳. تبلور استمرار مشارکت سیاسی مردم ۴. ارتقاء بینش سیاسی مردم ۵. سنگین تر کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور ۶. افزایش عیار معنویت و اخلاق در جامعه ۷. برجسته تر شدن ایستادگی پر ابهت مردم در برابر مستکبران در راس آنها آمریکا

معظم له در ادامه خطاب به جوانان فرمودند که اینها بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و اگر غفلت و بی توجهی به شعارهای انقلاب نبود ، بی شک دستاوردها بسی بزرگتر بود و بسیاری از مشکلات فعلی نبود.

ایشان سپس ۷ ماموریت مهم را برای گام دوم انقلاب ،  تحت عنوان توصیه ها ، ابلاغ فرمودند که عبارتنداز:

۱. افزایش شتاب تولید علم و پژوهش بعنوان آشکارترین وسیله اقتدار یک کشور

۲.  رشد هرچه بیشتر معنویت و اخلاق ۳. رهانیدن اقتصاد از عیوب ساختاری و ضعف مدیریتی و وابستگی به نفت و استقرار اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های داخلی و غلط بودن اینکه همه مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم ها بدانیم ۴.  لزوم استقرار عدالت و پرهیز از فساد و داشتن طهارت اقتصادی همه مسوولین کشور ۵. همه بویژه دولت جمهوری اسلامی ایران موظف به حراست از استقلال و آزادی اند ۶.  مراعات حداکثری " عزت ، حکمت و مصلحت " در روابط بین الملل ۷.  توجه به زیانهای سبک زندگی غربی و پرهیز از آن و لزوم ترویج عملی و استقرار سبک زندگی اسلامی در سرتاسر جامعه و در همه ابعاد .

اینک پس از گذشت دو سال از صدور آن بیانیه ،  همگان شاهدیم که مقام معظم رهبری در همه موضعگیری‌ها ، سخنرانی‌ها و هر گونه اقدامات رهبرانه ،  به تمام نکات و ریزه کاریهای آن بیانیه وفادار بوده و بر آنها عمل نموده است.

اما جای این سوال باقیست که آیا مسئولین کشور و ما مردم ، در این مورد ، بدان توصیه ها عمل نموده آیم ؟

آری ما عموم دانشگاهیان موظفیم که  توصیه‌های هفت گانه بویژه توصیه‌های اول ، دوم و هفتم را نصب العین خود قرار داده و بر حفظ کلیه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بویژه حفظ سومین دستاورد آن در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی همت مضاعف کرده و انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری و در تراز انقلاب اسلامی که ثمره خون شهداست ، برگزار کنیم .

و بر مسوولین محترم کشور واجب است که ضمن حفظ همه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ،  بر همه توصیه های هفت گانه معظم له بویژه در مقابل دولت جدید امریکا ، هوشمندانه بر توصیه های بندهای ۵ و ۶ عمل نموده و با مراعات توصیه‌های بندهای ۳ و ۴ روح شهدای والا مقام را شاد کنند.  

و بر همه ما واجب است که با مراعات پروتکلهای بهداشتی ، با حضور حماسی خود ، ۲۲بهمن امسال را هرچه باشکوهتر برگزار کنیم .

سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان آذربایجانشرقی - بهمن ۱۳۹۹

سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.