وبینار علمی واکسن کرونا ، چالشها و راهکارهای استفاده از آن

استان آذربایجان شرقی
وبینار علمی واکسن کرونا ، چالشها و راهکارهای استفاده از آن

وبینار علمی واکسن کرونا ، چالشها و راهکارهای استفاده از آن

دکتر باغبان : واکسن داخلی تولید شده در سه شرکت داروسازی برکت ، پاستور ، و رازی که با همکاری کشور کوبا تولید می شود اثر بخشی 70 درصدی از خود نشان داده که خود موفقیت بزرگ بوده و مراحل تست انسانی را طی می کند .
دکتر برادران : برای کنترل وضعیت فعلی با توجه به عملکرد سوء مشاهده شده در اثر بخشی واکسن های فایزر و مدونا که نیاز به بررسی و مطالعات بیشتر در این زمینه را دارد و بهتر هست حداقل کمی صبر و تامل همراه با ایجاد قرنطینه های سختگیرانه و به کار گیری پروتکل های بهداشتی راههای شیوع بیماری را بگیریم .
دکتر رازقی : دشمنی کشورهای استکباری با کشورهایی همانند ایران آشکار بوده نمود عینی آن تحریم داروهای بیماران خاص و حیاتی که به این طریق از ورود آنها به کشور ما خود داری می کنند ، پس چرا به این راحتی به اینها اطمیان کنیم بعد از وقوع عوارض ناخواسته پشیمان بشیم .

با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ممنوعیت خرید و استفاده از واکسن های تولیدی کشور های استکباری (آمریکا و انگلیس ) تاکید بر استفاده از واکسن ساخت داخل و اهمیت موضوع فوق به دلیل عدم پذیرش در افکار عمومی به جهت شایعاتی که در این خصوص به وجود آمد معاونت تربیت و آموزش بسیج اساتید استان با سخنرانی 3 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه (1- جناب آقای دکتر برادران  دارای متخصص ایمونولوژی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز 2- جناب آقای دکتر باغبان متخصص بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی از دانشگاه تبریز 3- جناب آقای دکتر رازقی متخصص بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی از دانشگاه تبریز) که از چهره های برجسته علمی می باشند ، میزگرد علمی با عنوان واکسن کرونا ، چالش ها و راهکارها برای رفع ابهامات و شبهات در مورخه 99/10/01 برگزار نمود ، که اهم دیدگاهها و مطالب عنوان شده در میزگرد علمی مورد اشاره به شرح زیر می باشد :

دیدگاههای دکتر باغبان :

  1. طبق قانون ، تولید برخی داروها از جمله واکسنها می بایستی اثرات آن بر روی حداقل 25 هزار نفر تا 40 هزار نفر صورت بگیرد و بعد از بررسی اثر بخشی داروها اقدام به تولید نموده و روانه بازارگردد ، که متاسفانه بجای این کار با فروش این نوع واکسنها به کشورهای مختلف از طریق بهداشت جهانی و با تبلیغ اثر بخشی 90 درصدی واکسن کرونای فایزر و 70 در صدی مدونا در جهت سود آوری  سهام این نوع شرکتها می باشند .
  2. هیچ گونه ضمانت حقوقی در خصوص بروز عوارض جانبی دراستفاده از این نوع واکسنها بر روی انسانها از طرف این شرکتها به کشور های مختلف عرضه نمیشود . 
  3. متاسفانه اخیرا مشابه این عدم توجه و اهمال کاری در خصوص استفاده از گیاهان ترا ریخته در کشور صورت گرفت که نتایج استفاده از گیاهان ترا ریخته به شکل ملموس با بروز عوارض و بیماریهای گوناگون در کشور کاملا مشهود می باشد .   
  4. واکسن داخلی تولید شده در سه شرکت داروسازی برکت ، پاستور و رازی نیز که با همکاری کشور کوبا تولید می شود اثر بخشی 70 درصدی از خود نشان داده که خود موفقیت بزرگ بوده و مراحل تست انسانی را طی می کند .

دیدگاههای دکتر برادران  :

  1. اکثر واکسن های تولید شده  برای از بین بردن انواع ویروسها حداقل زمانی در حدود 100 سال را طی نموده و در حالی که این نوع  واکسن در طول یکسال تولید و روانه بازار گردیده است .  
  2. شرکت فایزر به عنوان تولید کننده واکسن فایزر جهت ریشه کنی کرونا به عنوان اسپانسر می باشد محقق این واکسن یک فرد ترک تبار بوده که با کمپانی بیوتکنیک آلمانی این دارو را به دست آورده است . 
  3. برای کنترل وضعیت فعلی با توجه به عملکرد سوء مشاهده شده در اثر بخشی این نوع واکسنها که نیاز به بررسی و مطالعات بیشتر در این زمینه را دارد و بهتر هست حداقل کمی صبر و تامل همراه با ایجاد قرنطینه های سختگیرانه و به کار گیری پروتکل های بهداشتی راههای شیوع بیماری را بگیریم .  
  4. محققان کشورما رتبه 11 تولید این واکسن  را در جهان دارند .

دیدگاههای دکتر رازقی :

  1. در مورد این واکسن خیلی موارد ناشناخته ای وجود دارد ، مثلا میزان اثر بخشی این نوع واکسنها بر روی نژاد های مختلف جهان مورد تشکیک می باشد .
  2. دشمنی کشورهای استکباری با کشورهایی همانند ایران آشکار بوده نمود عینی آن تحریم داروهای بیماران خاص و حیاتی که به این طریق از ورود آنها به کشور ما خود داری می کنند ، پس چرا به این راحتی به اینها اطمیان کنیم بعد از وقوع عوارض  ناخواسته پشیمان بشیم .                                                                    لازم بذکراست که میزگرد مذکور به صورت وبیناری با مشارکت 40 نفر از اعضای بسیج اساتید استان برگزار گردید .

سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.