نشست تخصصی " مکتب سلیمانی " برگزار گردید :

استان آذربایجان شرقی
نشست تخصصی " مکتب سلیمانی " برگزار گردید :

نشست تخصصی " مکتب سلیمانی " برگزار گردید :

دکتر محمدی با تأکید بر اینکه این‌ها با درایت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب نشان دادند که مقاومت اولین و آخرین مسیر بوده و با مقاومت پیروز خواهند شد افزود : اکنون در سال ۲۰۲۰ داعشی وجود ندارد و این موضوع از اثرات و برکات جبهه مقاومت و ایستادگی، نبوغ نظامی، ولایتمداری و توکل بر خداوند است .

همزمان با نخستین سالروز شهادت سردار دل‌ها ، سپهبد شهید قاسم سلیمانی ،‌ نشست تخصصی «مكتب سلیمانی» هفدهم دی‌ ماه برگزار شد .

این نشست به‌منظور تبیین و واكاوی شخصیت و مكتب سلیمانی طبق كلید واژه‌هایی كه رهبر معظم انقلاب در این زمینه بیان فرموده‌اند برگزار شد .

میهمانان این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین علی خدیوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ، دکتر عزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضا محمدی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی آذربایجانشرقی و دکتر جعفر محسنی رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و احد حاجی بلند معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان بودند .

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خدیوی با بیان اینکه سردار سلیمانی چگونه به یک مکتب تبدیل شد و رهبر معظم انقلاب چرا به عنوان مکتب ، درس و راه از ایشان تعبیر کردند ؟ گفت : سردار سلیمانی شدن به این آسانی‌ها نیست و مکتب یعنی چیزی که قابلیت تکثیر ، تدریس و تحقیق دارد همانند شهید مطهری که امام راحل در موردشان فرمودند : تمام کتاب‌ها و اندیشه‌های وی مورد تأیید است . سردار سلیمانی هم چنین جایگاهی دارد که از وی به مکتب تعبیر می‌شود .

وی با بیان اینکه وقتی یک فرد به عنوان مکتب معرفی می‌شود دیگر نیازی به تقطیع و آرایش ندارد و یک بسته کامل و درست است افزود : سردار سلیمانی محصول مکتب اسلام ، امام راحل و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب بوده و این را با تمام توان در زندگی خود نشان داده است که نسبت به اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب باور قلبی دارد .

 خدیوی با بیان اینکه سردار سلیمانی یک عارف تجربی و دارای تجربه معنوی بود افزود : سردار شخصیتی است که امدادهای غیبی و نصرت را در عرصه‌های مختلف و طی ۴۰ سال از دوران دفاع مقدس گرفته تا جبهه مقاومت دیده است فلذا کسی که عرفان تجربی دارد یعنی خداوند را در زندگی خود حس می‌کند .

دکترعزیز جوانپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه بعد از شهادت سردار سلیمانی ، محور مقاومت به چشم آمد و شفاف شد گفت : پس از شهادت آن بزرگمرد محور مقاومت انسجام پیدا کرد و محور مقاومت احیا شد .

وی با بیان اینکه محور مقاومت از این به بعد بیشتر اثرگذار خواهد شد و نقش آن را در آینده در عراق ، سوریه و جبهه مقاومت خواهیم دید افزود : خیال می‌کنند که با شهادت سردار سلیمانی محور مقاومت نابود می‌شود اما بعد از شهادت آن بزرگمرد خون تازه‌ای در رگ‌های این محور جریان یافته و پویاتر هم خواهد شد .

جوانپور با اشاره به اینکه چرا حضرت آقا از سردار سلیمانی به عنوان « مکتب » یاد می‌کنند ادامه داد : مشی سلیمانی ، مشی خاصی است و رفتارهای اخلاقی ، اعتقادی و نظامی او همه از سبک خاصی برخوردار است . یعنی سردار متفاوت از سایر نظامی‌ها ، در سیاست متفاوت از دیگران و در ولایت‌مداری نیز متفاوت و خاص بود .

دکتر رضا محمدی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها و مراکز آموزش عالی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست اظهار کرد : اگر بخواهیم شهید سلیمانی ، جبهه مقاومت و اثرات آن در جبهه مقاومت را ببینیم باید گریزی به بهمن ۸۹ بزنیم که داعش به وجود آمد و خیال می‌کردند که طی شش ماه سوریه را و سپس عراق را خواهند گرفت و با ایران همسایه خواهند شد ؛ متأسفانه در آن برهه برخی سیاسیون کم آورده بودند و حضرت آقا ، سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی تنها افرادی بودند که در این جبهه باقی ماندند .

وی با تأکید بر اینکه این‌ها با درایت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب نشان دادند که مقاومت اولین و آخرین مسیر بوده و با مقاومت پیروز خواهند شد افزود : اکنون در سال ۲۰۲۰ داعشی وجود ندارد و این موضوع از اثرات و برکات جبهه مقاومت و ایستادگی، نبوغ نظامی ، ولایتمداری و توکل بر خداوند است .

دکتر جعفر محسنی رئیس سازمان جهاددانشگاهی و خبرگزاری‌های ایكنا و ایسنا آذربایجان شرقی نیز در این نشست با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ، سردار سلیمانی یک مکتب بود اظهار کرد : جامعه دانشگاهی کشور ، در کنار فعالیت‌های علمی وظیفه دارد که همواره یاد و خاطر چنین انسان‌هایی را زنده نگه‌داشته و در جامعه معرفی کند.

وی با تأکید بر اینکه مشی و منش سردار سلیمانی به عنوان یک مکتب اصیل و عینی باید مورد توجه قرار گیرد افزود : سردار سلیمانی نابغه علمی در عرصه نظامی بود و حتی دشمنان نیز به این امر اذعان داشتند . او به طور حق استحقاق دریافت جایزه نوبل را داشت اما ایران اسلامی همیشه در تحریم بوده است .

دکتر محسنی با اشاره به اینکه دشمنان بسیار بهتر از ما از افراد ارزشمند و مؤثر ما شناخت داشته و آنان را از ما گرفته است گفت : سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده از جمله این انسان‌ها هستند که دشمن با شناخت کامل از اثرات آنان ، اقدام به ترور و به شهادت رساندن آنان کرد .

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد : تشییع میلیونی سردار سلیمانی در کشورها و شهرهای مختلف نشان داد که این بزرگمرد چه جایگاه والایی برای خود بین ملت‌ها ایجاد کرده است .

وی با بیان اینکه سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی حسب رسالت‌های خود ، در ایام شهادت سردار سلیمانی نیز وظیفه خود می‌داند که این شخصیت والامقام و اثرگذار را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داده و بشناساند.

سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.