مصاحبه با دکتر رضا محمدی پیرامون گفتمان سازی و پیاده سازی ارزش های انقلاب اسلامی

استان آذربایجان شرقی
مصاحبه با دکتر رضا محمدی پیرامون گفتمان سازی و پیاده سازی ارزش های انقلاب اسلامی

مصاحبه با دکتر رضا محمدی پیرامون گفتمان سازی و پیاده سازی ارزش های انقلاب اسلامی

دکتر محمدی : برای کادرسازی و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تزریق نیروهای ارزشی و انقلابی که از لحاظ علمی در سطح بالایی از تعهد و تخصص باشند ضروری است .

دکتر رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی افزود : انتظار می‌رود گفتمان‌سازی و پیاده‌سازی ارزش‌های انقلابی در مقابل تفکر سکولاریستی و غرب‌گرایی ترویج و الگوهای موفق در این زمینه معرفی و ارائه شود.

وی با اشاره به بی‌توجهی به کرسی‌های آزاداندیشی ، تشریح کرد : متأسفانه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بر زمین مانده است در حالی که در کنار علوم پایه و فنی نباید از تحقیقات نظری غافل ماند و علوم انسانی باید بیشتر از گذشته فعال باشد .

دکتر محمدی از راه اندازی مرکز «مطالعات راهبردی» خبرداد و افزود : در ساختار جدید بسیج اساتید مرکز مطالعات راهبردی به عنوان یکی از معاونت‌ها راه‌اندازی شده و به عنوان اندیشگاه استانی چهار نفر عضو هیئت علمی رشته علوم انسانی عضو هستند و در نگرش‌های کلان در بحث نظریه‌پردازی ، پیاده‌سازی آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ، گفتمان‌سازی ، نظریه پردازی و ارائه راهکار در زمینه علوم انسانی ایفای نقش می‌کنند .

مسئول سازمان بسیج اساتید استان ، با اشاره به شکل‌گیری بسیج در بخش‌های مختلف ، گفت : تأسیس نیروی مقاومت بسیج از معجزات حضرت امام خمینی(ره) بود که بسیج را از جنبه‌های مختلف بررسی کرده و فرمودند : « اگر تفکر بسیجی در جامعه حاکم باشد هیچ تهدیدی در این جامعه اثر گذار نیست » . توانمندی بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، علمی و بسیاری دیگر از صحنه‌ها بر کسی پوشیده نیست ، هر کاری که بر زمین مانده باشد بسیج به بهترین شکل آن را انجام می‌دهد .

وی با اشاره به مهم‌ترین رویکرد بسیج اساتید ، تصریح کرد : بسیج اساتید قشر علمی و تخصصی بسیج است و حضور اساتید در عرصه‌های علمی و پژوهشی بسیار پررنگ است ، مهم‌ترین هدف از ایجاد بسیج اساتید تربیت اساتید در تراز شهید چمران است . البته برای رسیدن به این جایگاه موفقیت نهایی حاصل نشده و اما موفقیت‌های نسبی در این زمینه کسب شده است .

وی با بیان اینکه هنوز کادرسازی در تراز انقلاب صورت نگرفته است ، تصریح کرد : متأسفانه پس از چهل سال هنوز کادرسازی در تراز انقلاب اسلامی نشده است و با توجه به تمدن‌سازی نوین اسلامی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کرده‌اند هنوز نتوانسته‌ایم موفقیت‌های شاخصی به دست بیاوریم .

دکتر محمدی ادامه داد : برای کادرسازی و رسیدن به موفقیت‌های بیشتر تزریق نیروهای ارزشی و انقلابی که از لحاظ علمی در سطح بالایی از تعهد و تخصص باشند ضروری است .

سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.