مصاحبه بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج

استان آذربایجان شرقی
مصاحبه بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج

مصاحبه بمناسبت گرامیداشت هفته بسیج

مصاحبه با دکتر سعید علیزاده استاد دانشگاه تبریز

لطفاً خودتان را معرفی کنید :

بسم الله الرحمن الرحیم ضمن تبریک شادکامانه هفته مبارک بسیج بر تمامی بسیجیان جهان اسلام . اینجانب سعید علیزاده طلبه سطوح عالی حوزه علمیه قم و دانش آموخته دکتری دانشگاه معارف اسلامی قم ، عضو هیات علمی گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز با سابقه 40 سال عضویت در مکتب پرافتخار بسیج مستضعفین هستم .

سوال : نقش تفکر بسیجی در پیشرفت و ارتقاء جایگاه علمی کشور را بیان فرمایید ؟

بنده با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای ( مد ظلله العالی ) و با تکیه ایشان بر سه ویژگی مهم : اخلاص ، بصیرت و عمل بهنگام بسیج ، تنها به ذکر سرفصلهای عمده نقش تفکر بسیج در سرنوشت کشور اکتفا می کنم : 1 - بسیج برای خوشبختی کشور می اندیشد . 2 - جنگ را بسیج مدیریت و جمع آوری کرد . 3 - بسیج مدافع و حامی اصول مسلم اسلامی است . 4 - بسیج مانع انحراف انقلاب و نظام از مسیر است . 5 - بدون بسیج امروز سرنوشت کشور چیز دیگری بود . 6 - با وجود بسیج تهدید کشور از سوی دشمنان غیرممکن خواهد بود . فارغ از این نکات اساسی در نقش بسیج در یک جمع بندی باید گفت که بسیج حلال مشکلات کشور است و اگر امروز کشور با مشکلاتی درگیر است مطمناً در خلاء نیروهای بسیج و فقدان تفکر بسیجی رخ داده است .

سوال : راهکارهای پیشنهادی برای تولید گفتمان های نوین و هوشمند بسیجی و ترویج روح جهاد و مقاومت در دانشگاه ها و مواجهه و مبارزه علمی و عملی و عمیق با اندیشه های واگرا و انحراف از گفتمان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری را بیان فرمایید ؟

فارغ از پیشنهادات جزئی همیشه مطرح مساله اساسی تربیت و آموزش در بسیج حرف اول را می زند و برای این مهم لازم است بسیج اساتید و روحانیت نقش عمده خود را در انتقال تجربیات ، اندیشه های موفق در عمل با هدف انتقال ارزشهای انقلاب به عناصر جوان بسیجی ایفا کنند .تخصصی شدن بسیج برغم وجود بسیج اقشار مورد تاکید است و لازم است برای حضور در صحنه های مختلف بسیج تخصص محور راه اندازی شود . برای مثال پیشنهادات ذیل ارائه می شود : بسیج اداری ( نه ادارات ) ، بسیج قضائی ، بسیج صنایع ، بسیج آموزش ، بسیج فرهنگ ، بسیج بهداشت ، بسیج ترافیک ، بسیج دانش ، بسیج محیط زیست و ...

سوال : برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب چه راهکارهه و پیشنهاداتی دارید ؟

منحصراً به عنوان ضرورت اولویت دار " شناسایی ، فراخوان و تربیت نیروی انسانی و کادر مدیریتی " برای آینده کشور از میان تمامی فرزندان امت اسلامی ( امت لشکر امام و فراتر از ملتی محدود است ) که دل در گرو آبادانی این کشور دارند .

سوال : نقش اساتید بسیجی در تقویت گفتمان های اصلی انقلاب را بیان فرمایید ؟

بسیج اساتید تشکیلاتی در راس تربیت نیروی جوان است و ضمن نقش صنفی استادی خود برای عموم دانشجویان و سعی در الگوشدن در عرصه های تدین ، اخلاق ، علم و پژوهش ، بصورت سازماندهی شده به عملی شدن راهکار فوق ( شناسایی ، تربیت کادر مدیریتی کشور ) اهتمام ورزد . بنده معتقدم محور تمام امور در بسیج اساتید بلکه کل بسیج باسید معطوف به تربیت کادر و مدیر برای کشور باشد چون این یک چالش عمده ایست که امروز مشکلات کشور کاملاً مرتبط با آن است .

با تشکر از حضرت حجه الاسلام و المسلمین دکتر علیزاده استاد دانشکده الهیات دانشگاه تبریز

سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.